HANDELSBETINGELSER

 

Juridisk sælger er

Olli Store ApS
Hejrevang 15
3450 Allerød
Mail: info@ollistore.dk
Cvr.nr. 33865546

 

Generelt om Priser, aftaler og illustrationer på hjemmesiden

Alle priser på Smykker.dk er dagspriser inkl. 25% dansk moms og i danske kroner.

Alle aftaler indgås på dansk og er underlagt dansk lov.

Vær opmærksom på, at billeder og øvrige illustrationer på hjemmesiden kan afvige fra varens egentlige udseende. Specielt kan smykker med natur sten afvige, da farven og fremtoning er unik for hver sten.

 

Bestilling

Du bestiller din ordre på Smykker.dk ved at klikke på ”Læg i kurv” på den eller de varer du vil købe. 
Når du har lagt alle de ønskede varer i indkøbskurven klikkes der på ”Gå til bestilling” 
Her udfyldes leveringsoplysninger, hvorefter der tastes på ”Bestil og gå til betaling”. 
Du vil nu få en sikker betalingsside fra E-Pay, hvor du indtaster betalingskortoplysningerne og klikker på ”Betal”. 

Ordren er nu bestilt og du vil modtage en ordrebekræftelse.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende en mail til smykker@smykker.dk.

 

Betaling

Du kan hos Smykker.dk betale med

  • Dankort/eDankort
  • VISA/Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • JCB
  • VISA Elektron
  • American Express
  • Viabill fakturabetaling

Der tages ikke gebyr ved betaling på Smykker.dk.

Betalingen hæves altid først, når varen afsendes fra Smykker.dk. Du vil modtage en kvittering på mail, når varen afsendes og betalingen hæves.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din faktura kan du logge ind på siden eller sende en mail til smykker@smykker.dk.

 

Sikkerhed ved betaling

Alle betalinger på Smykker.dk gennemføres via en SSL krypeteret side fra E-Pay, som er godkendt af NETS (tidligere PBS). Smykker.dk har således ingen adgang til dine kortoplysninger.

Samtidig er du sikret mod misbrug, da du kan få pengene tilbage fra DIN bank, hvis du indgiver en klage til dem, fx hvis en vare aldrig leveres og pengene er hævet på dit kort eller der er hævet et forkert beløb.

Når du handler på nettet i Danmark med dit betalingskort og betalingen gennemføres via en SSL forbindelse, som den Smykker.dk bruger, har du heller ikke nogen selvrisiko ved misbrug.

 

Fragt og levering

Alle ordrer leveres med Post Danmark som pakkepost, hvor der er track og trace på pakken.

Smykker.dk har fri fragt på alle ordrer over kr. 499,- til Danmark (Grønland og Færøerne undtaget) ligesom der ikke opkræves nogen form for gebyr. På ordre under kr. 499,- betales et fragtgebyr alt efter hvilken leveringsmetode der vælges.

På alle varer står der den forventede leveringstid. Den kan variere alt efter om vi selv har varen på lager, får daglige leveringer fra vores leverandør eller kun en gang om ugen.

Hvis den forventede leveringstid overskrides vil vi kontakte dig for at høre, om du stadig ønsker ordren gennemført.

Der skal forventes en ekstra leveringstid på 5-10 dage på ordrer til andre lande end Danmark.

Du har også mulighed for at afhente dine vare på vores kontor i Allerød. Vær opmærksom på, at vi ringer til dig, når dine varer er klar til afhentning, du kan således ikke "bare" komme forbi.

 

Fragt og levering til Grønland og Færøerne

Smykker.dk sender til Grønland og Færøerne.

Du laver en almindelig ordre i webshoppen. Under levering og fakturering skriver du din adresse, hvorefter systemet automatisk fjerner momsen, således at du kun betaler prisen excl. moms.

Forsendelsen foretages med Post Danmark med luftpost.

 

Fragt og levering til EU lande

Smykker.dk sender til EU lande.

Ordren laves som en normal ordre i webshoppen, hvor faktura- og leveringsadresse er din adresse i det ønskede land. Varen er pålagt dansk moms på 25% jf. momsreglerne.

Forsendelsen foretages med Post Danmark.

 

Fragt og levering til Norge og andre ikke EU lande

Du kan sagtens bestille til Norge og visse ikke EU lande. Du skal lave ordren som normalt i webshoppen og når du indtager din udenlandske adresse vil fragtmulighederne komme frem, ligesom den danske moms vil blive fratrukket prisen.

Smykker.dk tager intet ansvar for evt. importafgifter, lokal moms mv. som varen evt. vil blive pålagt i tolden.

 

14 dages lovpligtig fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret på din webordre efter Forbrugeraftaleloven. Perioden løber fra den dag du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får varen i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette på mail smykker@smykker.dk.

For at få den fulde købspris retur må varen ikke være håndteret på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. På dansk betyder det, at du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. For at undgå evt. uenigheder fremsendes alle vores smykker plomberet, så de kan prøves, men ikke bruges.

Hvis varen er brugt udover ovenstående herunder plomberingen fjernet, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Ubegrænset Returret hos Smykker.dk

Vi har udvidet ovenstående lovpligtige returret, således at der ikke er nogen tidsmæssig grænse, det kalder vi Ubegrænset Returret.

For at gøre brug af vores Ubegrænsede Returret kræver vi blot, at

  • Varen er ubrugt
  • Plomberingen er intakt

Så du kan roligt købe julegaverne i november, de kan byttes hele næste år og året efter for den sags skyld.

 

Returnering

Ønsker du at returnere en vare, skal du sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Sammen med ordren skal du vedlægge vores standardfortrydelsesformular, hvilket sikre, at du hurtigere modtager det hævede beløb retur på dit betalingskort.

Udgifter til returnering ved fortrydelse betales af forbrugeren, ligesom du er ansvarlig for varen indtil den leveres hos os, så husk at få kvittering på pakken.

Hvis du vil returnere en vare, kan det gøres på følgende måder:

Tilbagesende varen til Olli Store ApS, Hejrevang 15, 3450 Allerød

Efter aftale aflevere varen på adressen Olli Store ApS, Hejrevang 15, 3450 Allerød

 

Pakker som sendes til os pr. efterkrav eller uden omdeling modtages IKKE og varen vil dermed ikke være at betragte som returneret.

 

Reklamationsret

I henhold til købeloven gives der 2 års reklamationsret på alle varer.

Det betyder, at du har mulighed for at klage over fejl og mangler ved varen, som opstår indenfor de første 2 år. Det er en forudsætning, at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af normalt slid, forkert brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Herudover skal du reklamere indenfor rimelig tid efter, du er blevet opmærksom på fejlen/manglen.

Du har som forbruger således mulighed for at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, alt efter omstændighederne i den konkrete situation.

Har du en vare, du ønsker at reklamere over, skal du kontakte os på smykker@smykker.dk, således at vi kan oprette sagen og fremsende en returlabel, som skal bruges til returneringen.

 

Politik for persondata

I forbindelse med handel på Smykker.dk skal du registreres med navn, adresse, e-mail samt telefonnummer. Registreringen af oplysningerne er nødvendig for at håndtere og levere din ordre.

Endvidere registrer Smykker.dk den IP-adresse som købet foretages fra. Denne informationen vil kun blive brugt i forbindelse med svindel, hvor oplysningerne videregives til politiet.

De indsamlede oplysninger gemmes i 5 år.

Som registreret hos Smykker.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Smykker.dk via e-mail smykker@smykker.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på smykker@smykker.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00, eller læs mere om dine klagemuligheder på: http://www.kfst.dk, eller på http://ec.europa.eu.

 

Handelsbetingelserne er opdateret den 22. november 2016